"Assalamualaikum"

SELAMET DATANG KE BLOG "KHAI_HOPPERS"

Khamis, 10 September 2009

PETUA PETUA KETIKA MEMANCING MEMANCING

Umpan tapa Kemboja power di sungai
UMPAN paling busuk atau umpan tapa dikatakan menjadi kegilaan pemancing tempatan sekarang ini untuk memburu spesies baung kerana mempunyai isi yang sedap
Ayat Qursi, solat elak gangguan syaitan
KITA selalu lupa, di laut adalah kawasan paling banyak dugaan bukan saja sentiasa berdepan ribut dan gelombang besar kadang-kadang gangguan makhluk halus yang sudah berumah tangga di laut. Kita haus menerima hakikat ini sama ada mahu atau pun tidak, kerana laut selalunya menjadi buangan hantu syaitan kerana itu kawasan laut paling ditakuti untuk melanggar pantang dari keluarga pelaut kerana kesan daripada kisah yang diganggu makhluk halus di laut terlalu banyak berlaku.
Menanda pokok di laluan masuk elak sesat
KUMPULAN pemancing ke tasik atau lombong tinggal dalam hutan tebal sering mengalami peristiwa sesat jalan ketika mahu pulang. Ia berlaku kadang kala beberapa jam sehingga satu hari satu malam. Namun daripada pengalaman seorang bekas tentera yang sangat arif di hutan ketika berkhidmat puluhan tahun dulu, ia boleh diguna pakai sebagai satu panduan atau petua.
Petua mudah masak gulai belitung
KALI ini, penulis mengemukakan petua yang agak istimewa iaitu bagaimana hendak menghidangkan lauk ikan belitung. Semoga dengan petua ini, makan belitung akan mengisi senarai makanan istimewa tempatan. Spesies ini dianggap antara ikan paling laju berenang di permukaan air laut.
Awan hitam amaran ribut akan melanda
KITA menyedari bahawa memancing sama ada di laut mahupun di sungai dan tasik adalah hobi yang masing-masing yang kadang kala berdepan dengan pelbagai dugaan dan rintangan sama ada dalam perjalanan mahupun ketika berada di lokasi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan